PILATES

PILATES

“Pilates , mükemmel bir rehabilitasyon yöntemidir.”

Kayıt

PiLATES

Pilates metodu; merkezi güçlendirmek, omurgayı uzatmak, vücut farkındalığını arttırmak, kasları güçlendirmek ve esnekliği arttırmaktır.Pilates aynı zamanda sırt, diz, kalça, omuz ve kronik sakatlıkların mükemmel bir rehabilitasyon yöntemidir. zihin ve beden bütünlüğü öngören denge nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir. Eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kas güçlendiren, esneten ve özellikle içsel karın kaslarının kuvvetlendirilmesi esasına dayanan bir sistemdir.

Pilates yapmanın faydaları

1-Vücudu tanımak için

Pilates egzersizleri yapan kişilerin vücut farkındalıkları daha da gelişir ve fonksiyonel duruş bozukluklarını azaltırlar. Vücudumuzun farkındalığı geliştikçe kalitesi de artar.

2-Daha sağlıklı ve fit bir vücut için

Egzersizleri düzenli ve disiplinli bir şekilde uygulayanlar, daha sağlıklı ve sıkı bir vücuda sahip olur. Haftada en az 3 gün egzersiz yapmak, hedefe ulaşmak için şarttır.

3-Kasların daha güçlü olması için

Güçlü kaslar, günlük hayatımızdaki tüm hareketleri daha rahat yapmamızı sağlar. Eklem ve kemik ağrıları azalır. Kasların daha güçlü olması, kas yoğunluğunun artması demektir ki bu da vücudun fit görünmesi anlamına gelir.

3-Kasların daha güçlü olması için

Güçlü kaslar, günlük hayatımızdaki tüm hareketleri daha rahat yapmamızı sağlar. Eklem ve kemik ağrıları azalır. Kasların daha güçlü olması, kas yoğunluğunun artması demektir ki bu da vücudun fit görünmesi anlamına gelir.

4-Yağ oranını dengede tutmak veya azaltmak için

Düzenli yapılan pilates egzersizleri, yağ oranını düşürmeye de yardımcı olur.

5-Daha dengeli bir vücut için

Vücut farkındalığı gelişmiş, kas-tendon bağları güçlenmiş ve esnekliği artmış kişilerde denge sorunu daha azdır.

6-Sakatlanma riskini azaltmak için

İnsan vücudu dış etkenlere bağlı travmalar geçirmeye müsaittir. Ancak güçlü ve sağlıklı bir vücut, bu travmaları absorbe edecek çevikliğe ve farkındalığa sahip olur.

7-Daha sıkı karın kasları için

Pilates’te, daha derindeki kasları çalıştırmak hedef olduğundan, merkez bölge olarak adlandırılan karın-kalça kaslarının fazla çalışmasını sağlar. Böylece hem vücudun merkezi güçlenmiş hem de karın ve kalça kasları daha sıkı hale gelmiş olur.

8-Daha sağlıklı nefes için

Nefes doğru kullanıldığında kasların daha fazla kasılması sağlanır. Egzersiz esnasında ciğerlere giden hava, normalden daha fazladır ve vital kapasiteyi artırır. Buda günlük hayatta daha az yorgunluk demektir.

9-Daha sağlıklı ileri yaş dönemi için

Orta yaş ve üzeri dönemlerde sıklıkla yaşanan eklem-kas ağrıları ve fiziksel değişimleri olumlu yönde etkiler, vücut yaşını daha genç tutar.

10-Doğum sonrası toparlanma için

Platesin doğum sonrasında uygulanacak en önemli egzersiz yöntemi olduğunu biliyor muydunuz? Pilates sayesinde yeni annelerin doğum sonrasında vücutlarının eski haline gelip diriliğini tekrar kazanması son derece hızlı olur.

Mükemmel esneklik

Pilatesin bir başka faydası esneklik kazandırmasıdır. Artistik buz patenciler ve jimnastikçiler düzenli olarak pilates egzersizleri yaparlar. Esneme hareketleri, kaslarınızı esnetmenize ve rahatlamanıza da yardımcı olurlar. Ayrıca yürüyüşçüler, koşucular, kayakçılar, dalgıçlar, golfçüler, beyzbol oyuncuları, jimnastikçiler, boksörler ve neredeyse tüm başarılı sporcular pilatesten yararlanmaktadır.

DİĞER HİZMETLERİMİZ

İLHAM KAYNAĞI

İLHAM KAYNAĞI

Antremandan sonra kendini iyi hissetmek en güclü motivasyondur.

DAHA FAZLA
BESLENME

BESLENME

Sana beslenme hakkinda dogru tavsiyeler vereceğiz .

DAHA FAZLA